Νηστεία για 40 μέρες ή μήπως νηστεία ως τρόπος ζωής;

Ως Ορθόδοξη Χριστιανική νηστεία ορίζεται η χρονική περίοδος

όπου συγκεκριμένα τρόφιμα εξαιρούνται από τη διατροφή του ατόμου.

Η Νηστεία της Σαρακοστής, για παράδειγμα, έχει διάρκεια 48 ημέρες, ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα

και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο και κατά τη διάρκεια της δεν καταναλώνεται το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά και τα ψάρια.

Παρόλα αυτά προτείνουμε να την δοκιμάσετε σε οποιαδήποτε φάση της ζωής σας,

καθώς τα οφέλη είναι αρκετά ακόμη και αν απαίχουμε μόνο από το κρέας για κάποια μικρά διαστήματα όπως για μια εβδομάδα.

Τα οφέλη της στην υγεία μας είναι όπως προαναφέραμε αρκετά και παρακάτω θα αναλύσουμε τα πιο σημαντικά.

Μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών & μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης:

Με την αποχή από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών είναι ελαττωμένη και κατά συνέπεια

μειώνονται τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα (της χοληστερόλης & των τριγλυκεριδίων).

Αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών:

Η κατανάλωση αρκετών φρούτων, λαχανικών και οσπρίων αυτή την περίοδο αυξάνει την ημερήσια πρόσληψη σε φυτικές ίνες,

γεγονός που συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού σωλήνα αλλά και στην μείωση την εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Μείωση Οξειδωτικού στρες:

Τα άτομα που νηστεύουν έχουν λιγότερο οξειδωτικό στρες, λόγω της πληθώρας των αντιοξειδωτικών που λαμβάνουν από τις τροφές που καταναλώνουν.

Τα αντιοξειδωτικά ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και παρεμποδίζουν τη δράση των ελευθέρων ριζών, γι’ αυτό και το οξειδωτικό στρες μειώνεται.

Μείωση αρτηριακής πίεσης:

Η κατανάλωση πληθώρας φρούτων, λαχανικών και οσπρίων αυτή την περίοδο,

βελτιώνουν τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης, καθώς είναι πλούσια σε κάλιο.

Συχνές Ερωτήσεις:

Μπορώ να μειώσω το βάρος μου κατά τη διάρκεια της νηστείας;
Εννοείται η μείωση του βάρους μπορεί να επιτευχθεί και σ αυτήν την περίοδο.

Πρέπει να δοθεί έμφαση στο να γίνονται ισορροπημένα γεύματα, να γίνεται συνδυασμός των ομάδων τροφίμων,

ώστε να μην αισθάνεται το άτομο πείνα και να καταφεύγει συνεχώς στο τσιμπολόγημα.

Μπορώ να αυξήσω τη μυϊκή μου μάζα όταν νηστεύω;
Επιλέγοντας ισορροπημένα γεύματα με επαρκείς ποσότητες πρωτεΐνης, πάντα σε συνδυασμό με το κατάλληλο,

για το άτομο, ασκησιολόγιο μπορεί να αυξηθεί και η μυϊκή μάζα.

Συνδυάζοντας, για παράδειγμα, τα όσπρια με τα δημητριακά προσλάβουμε όλα τα αμινοξέα,

άρα πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που περιέχουν αντίστοιχα και τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Πλούσια επίσης σε πρωτεΐνη είναι η σόγια και προϊόντα της (π.χ. τυρί τόφου).

Υπάρχει πιθανότητα να αποκτήσω κάποια διατροφική ανεπάρκεια;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της νηστείας, λόγω της εξαίρεσης κάποιων τροφίμων από τη διατροφή,

κάποιες διατροφικές ανεπάρκειες θα μπορούσαν να εμφανιστούν, όπως για παράδειγμα αυτή του ασβεστίου.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν καταναλώνονται αυτήν την περίοδο, όμως υπάρχουν και άλλα τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο,

τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες μας σε ασβέστιο.

Τέτοια είναι οι ξηροί καρποί, τα ροφήματα των ξηρών καρπών (π.χ. ρόφημα αμυγδάλου)

και τα βούτυρα ξηρών καρπών (π.χ. ταχίνι, αμυγδαλοβούτυρο), κάποια λαχανικά,

όπως το μπρόκολο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, και το ρόφημα σόγιας.

Μπορούν να νηστέψουν όλοι;

Ναι, μπορούν όλοι, ωστόσο κάποιες ομάδες ατόμων μπορούν να νηστέψουν αλλά με ιδιαίτερη προσοχή

(ίσως και ακολουθώντας ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής) και αυτές είναι:

άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, με σιδηροπενική αναιμία, με οστεοπόρωση και οι νεφροπαθείς.

Από το τμήμα διατροφής Gymnasium

Logo_footer   
     © 1996-2020 Gymnasium | Developed by Dimitris

Follow us: